وبلاگ مجید عبدی

کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۱۱ اسفند ۹۰، ۲۰:۵۶ - صدف
    merc ;)
نویسندگان

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

اقتصاد نفت

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ق.ظ
بازارهای جهانی نفت و گاز براساس تفکری منطقی و عقلانی حرکت نمی‌کنند و در پشت هر معامله‌ای ترس و تردید قرار گرفته است. تقاضای بیشتر و محدودیت عرضه نفت سبب بالارفتن قیمت شده است و این (نظریه هوبرت) که کل ذخایر قابل استخراج نفت امریکا حتی اگر نفت آلاسکا را در نظر بگیرید فقط تا 8 سال دیگر (2013) کفا ف می‌دهد، نیز تقویت گشته است. به زودی قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۲۰ دلار خواهد رسید. اگر چه هنوز تردیدهایی برای قیمت ۱۲۰ دلاری نفت وجود دارد، اما تشنج فعلی بازار، و وجود موارد ژئوپلتیک متعدد همگی به یک معنی خواهند بود و آن افزایش قیمت نفت است. عموم مسایل ژئوپلتیک حول محور خاورمیانه می‌گذرد. این بدان دلیل است که سه منبع از چهار منبع اصلی نفت جهان در این منطقه قرار گرفته است.این سه منبع در کشورهای ایران، عراق و عربستان سعودی واقع هستند که هر کدام دستخوش مشکلاتی بوده‌اند. با توجه به تمامی شرایط گفته شده، این گونه به نظر می‌رسد که بازار نفت کماکان آشفته خواهد ماند و فشار بیشتر در جهت افزایش قیمت و نه کاهش آن دیده خواهد شد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۱ ، ۰۳:۳۰
xezerlu91

هدفمندی یارانه ها و آثار تورمی آن (اقتصاد کلان)

يكشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۱، ۰۴:۲۶ ق.ظ
تورم چیست؟ تعریف‌های مختلفی از تورم وجود دارد که همه آنها تقریباً بیانگر یک موضوع هستند: تورم عبارت است از افزایش دائم و بی رویه سطح عمومی قیمت کالاها و خدمات که در نهایت به کاهش قدرت خرید و نابسامانی اقتصادی می‌شود.                                              یارانه چیست؟ عموماً یارانه به کمکی گفته می شود که دولت ها برای کمک به مردم کشورشان به انها پرداخت می کنند و به دو صورت نقدی و غیر نقدی می باشد.                                   یارانه غیر نقدی: به یارانه ای گقته می شود که دولت برای پایین اوردن قیمت کالاهای ضروری مانند نان و حامل های انرژی (برق، گاز، بنزین و ...) می پردازد. مشکل این روش این است که افراد پردرامد جامعه که معمولا حدود 20% جمعیت را تشکیل میدهند بیش از 80% یارانه را به خود اختصاص میدهند.                                               یارانه نقدی: این نوع یارانه بصورت وجه نقد و برای کم کردن اختلاف طبقاتی موجود در جامعه به افراد کم درامد جامعه پرداخت می شود.                                      
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۱ ، ۰۴:۲۶
xezerlu91

فرایندهای جوشکاری

يكشنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۳:۳۰ ق.ظ
فرایندهای جوشکاری با قوس الکتریکی= جریان الکتریکی از جاری شدن الکترونها در یک مسیر هادی به وجود می آید. هرگاه در مسیر مذکور یک شکاف هوا(گاز)ایجاد شود جریان الکترونی و در نتیجه جریان الکتریکی قطع خواهد شد. چنانچه شکاف هوا باندازه کافی باریک بوده و اختلاف پتانسیل و شدت جریان بالا، گاز میان شکاف یونیزه شده و قوس الکتریکی برقرار می‌شود. از قوس الکتریکی به عنوان منبع حرارتی در جوشکاری استفاده می‌شود.روشهای جوشکاری با قوس الکتریکی عبارت‌اند از:   جوشکاری با الکترود دستی یا SMAW جوشکاری زیر پودریSAW جوشکاری با گاز محافظ یا GMAW یا MIG/MAG جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستنی یا GTAW یا TIG جوشکاری پلاسما فرایندهای جوشکاری مقاومتی در جوشکاری مقاومتی برای ایجاد آمیزش از فشار و گرما هردو استفاده می‌شود.گرما به دلیل مقاومت الکتریکی قطعات کار و تماس آنها در فصل مشترک به وجود می آید. پس از رسیدن قطعه به دمای ذوب و خمیری فشار برای آمیخته دو قطعه بکار میرود.در این روش فلز کاملاً ذوب نمی‌شود. گرمای لازم از طریق عبور جریان برق از قطعات بدست می آید.روشهای جوشکاری مقاومتی عبارت‌اند از:    
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۱ ، ۰۳:۳۰
xezerlu91
ژاپن  ژاپن از جمله کشور های بوده است که پس از جنگ جهانی دوم به اهمیت بهره وری و ارتقاء آن اقدام نمود و با برنامه ریزی اصولی توانست بهره وری ملی را افزایش دهد. مرز بهره وری ژاپن در سال 1955 به سه ماموریت اصلی زیر تاسیس شد: 1- بهبود بهره وری به منظور افزایش فرصتهای اشتغال و ضمانت شغلی. 2- سازگاری میان مدیریت ونیروی کار در روشهای بهبود بهره وری. 3- توزیع عادلانه ثمرات حاصله از بهبود بهره وری در میان اقشار جامعه. مرکز بهره وری ژاپن بوسیله هیات مدیره ای متشکل از نمایندگانی از سازمانهای تجاری، دانشگاهه و اتحادیه نیروی کار ادراه می شود. مرکز بهره وری ژاپن سازمانی غیر دولتی است که توسط بخش خصوصی اداره می شود. ارتباط این مرکز با دولت از طریق شورای همکاری و ارتباطات برقرا میشود که ریاست این شورا با مدیر عامل مرکز بهره وری و اعضای متشکل از 12 معاون وزیر وزارت تجارت بین الملل و صنایع MITI  و هیات مدیره مرکز ژاپن می باشد. برای ترویج شیوه های بهبود بهره وری ، سازمان بهره وری ژاپن، مراکز بهره وری منطقای را در استان ها و شوراهای بهره وری بخشی را راه اندازی کرده است. جنبش بهره وری در ژاپن در صدد ایجاد روابط مطلوب بین نیروی کار و مدیریت و خدمات اطلاع رسانی و داده پردازی و تحقیق و توسه در باره بهبود بهره وری از جنبه های مختلف بوده است.  
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۹۱ ، ۰۳:۳۰
xezerlu91

تاریخچه مهندسی صنایع...

جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۸:۲۹ ق.ظ
کلیپ حاضر، مستند تاریخچه مهندسی صنایع است که سال ها پیش توسط مجله روش و به همت مهندس علی اکبر سعیدی کیا ساخته شده است.     تاریخچه مهندسی صنایع – مهندس علی اکبر سعیدی کیا ( مجله روش )
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۱ ، ۰۸:۲۹
xezerlu91

کیفیت...

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۱، ۰۹:۰۷ ق.ظ
وقتی از واژه کیفیت استفاده می‌شود، معمولاً محصول یا خدمتی به  نظر می‌آید که یا انتظارات ما را برآورده می‌سازد یا از آن‌ها پیش می‌افتد. این انتظارات بر مبنای استفاده مورد‌نظر می‌باشد.                             
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۱ ، ۰۹:۰۷
xezerlu91

سال نو شمسی 1391 بر همه دانشجویان مبارک باد.

سه شنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۱، ۰۵:۱۴ ق.ظ
حلول سال نو باستانی و بهار پر طراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به تمامی دانشجویان تبریک عرض نموده و در پرتو الطاف بیکران خداوندی سالی سرشار از برکت، معنویت، سلامتی و عزت را برای همه شما آرزومندیم. امیدواریم در سال جدید مطالب بهتر و مفید تری در وبلاگ ارائه نموده و با بهره مندی از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما دوستان، گامی هر چند کوچک در جهت ارتقاءسطح علمی دانشجویان صنایع داشته باشیم. در پایان از تمامی دوستانی که درسال گذشته ما را در این مسیر همراهی نمودند صمیمانه کمال تشکر را داریم. با آرزوی سالی خوش و سرشار از موفقیت جمعی از نویسندگان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۱ ، ۰۵:۱۴
xezerlu91